Energien for August måned

Til dig med kærestesorger

kærestesorger

Der er flere af jer der har efterspurgt et indlæg til kærestesorger.

 

Hvad man gør for, at komme sig over et knust hjerte. At stå med et hjerte itu, er noget jeg har prøvet flere gange i livet. Alt fra følelsen af at noget prikker i hjertet til, at føle det er blevet skåret midt over.

 

Specielt sidste år, hvor min ekskæreste og jeg gik fra hinanden følte jeg mit hjerte eksploderede i tusinde stykker og nærmest slet ikke kunne være i min krop. Det gjorde kronisk fysisk ondt i kroppen, uanset hvad jeg foretog mig. En af de nok mest smertefulde oplevelser der kan ramme os mennesker, må være kærestesorger.

 

Jeg tror ikke på der findes nogen løsning på kærestesorger, eller måde at få det til at ”gå over” igen. Var der dét ville der nok ikke være samme mening i at elske.

 

Samtidig, tror jeg også på det er vigtigt ikke, at holde sig selv, nede i smerten for længe. Det skal ikke bare gøre ondt for at gøre ondt. Der er helt sikkert noget healings arbejde og læring i sorgen, men man skal passe på ikke at dyrke den. Giver det mening?

Læs også: Kærlighedssprog, hvilket er dit?

De 4 ting der hjælper mig i sorgprocessen er: Tid, Kærlighed, Grin og Bevægelse..

 

Tid: acceptere, at det kommer til at tage tid for hjertet at heale igen og det er HELT OKAY. Ikke forcere det, skynde på det eller forsøge at glemme dét i nye mænd, sprut og konstant aktivitet. Min erfaring har lært mig, at jo hurtigere jeg giver mig selv tid til at være ked af det, jo hurtigere går smerten over igen. Det med at forsøge at glemme det, plejer at bide sig selv i røven i sidste ende.

 

Kærlighed: Kærlighed til mig selv først og fremmest. Acceptere, at der ikke nødvendigvis er noget galt med mig fordi forholdet sluttede. Gøre gode ting for mig selv, ting jeg elsker og helst sammen med mennesker der elsker mig. Jeg kalder det ”at blive holdt i kærlighed”. For mig betyder det, at være i kærlighed til mig selv og have kærlighed og rummelighed omkring mig. Det er noget af det mest healende.

 

Grin: Gøre alt hvad jeg kan for at grine efter gråden. Det kan være med veninder, podcasts, film eller andet. AT grine er bare altid en god ide og sundt for sjælen. Det letter enhver situation også selvom smilet er langt, langt væk. Hvis du har brug for et godt grin lige nu, kan jeg anbefale dig at se ILIZA på Youtube. Hun er vildt sjov!

 

Bevægelse: For mig hjælper det rigtig meget, at danse, træne eller gå lange ture der får tankerne væk fra hovedet og mere ned i kroppen. Motion frigiver lykkehormoner, hvilket alle med et knust hjerte har brug for. Samt forløser traumer og stagnerede følelser. Det er ALTID en god ide med bevægelse, hvis man vil finde en løsning på et problem, stresse ned eller bare få et ny energi.

 

Husk på at uanset hvad der er sket er det for det bedste lige nu. Det betyder ikke du aldrig finder kærligheden igen, eller det ikke ender med at blive jer i sidste ende. Det er der ingen der ved, det eneste der er helt sikkert, er at dét der skal ske, vil ske. Så det bedste at gøre er at nyde det NU, du har nu og her, og vide, at der altid er en dybere mening med det hele. Alt skal nok give mening i sidste ende, det her er ikke ende destinationen. Der er MEGET mere til dig <3

 

Har du andre gode tips til kærestesorger, er du velkommen til at skrive dem i kommentarfeltet.:0)

 

Kærligst

N

For flere tips og hverdagsglimt kan du følge mig på Instagram, samt min Facebook-side som jeg opdaterer jævnligt.
   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

 

Næste indlæg

Energien for August måned