Workshop i manifestation og visualisering

Workshoppen til dig der gerne vil have klarhed og visualisering over dit 2020.

På denne workshop arbejder vi med at manifestere, mærke og skabe overblik over de ting DU gerne vil have ind i dit liv.

– Vi starter med en lille vejrtrænkningsøvelse, hvor du får mulighed for at mærke dig selv og mærke ind i, hvad du i virkeligheden har brug for i DIT liv.

– Derefter får du tid til at skrive det ned og lade det grounde sig i din krop. Skabe klarhed og overblik over dit retning.

– Når du er klar, vil der være tid til at lave en collage/moodboard med billeder og tekst, der vil minde dig om de ting du har mærket. Et Moodboard du får med hjem til at hænge op og holde dig fast i din retning.

Har du mere brug for en 1:1 session, hvor vi går i dybden med dine udfordringer kan du booke den her: Holistisk session

manifestation energi for 2020 år 2020 moodboard collageDu får altså konkrete værktøjer med hjem, du selv kan bruge fremover samt et visuelt udtryk du kan hænge op i dit hjem.

Hvad der ellers kommer op under workshoppen er helt op til dig. Rummet er fyldt med kærlighed og healing, så der er plads til det hele og præcis den du ér, om du er i sorg eller lykke. Ny i det mere spirituelle univers eller garvet. Alle er velkommen.

Husk pen og papir til noter og medbring gerne et eller flere magasiner til selve collagen. Der vil naturligvis også være en del til fri afbenyttelse. <3 En pude eller tæppe at sidde på er også en god ide, hvis du får brug for dette.

Tid: 17:30 -19:30

Pris: 225 Du kan besøge dette link eller overføre pengene direkte til: 21951612 med Navn)

Sted: Jeg glæder mig til at se dig, hjemme hos mig: Slangerupgade 20 st tv 2200 Nørrebro.

Da jeg har valgt at holde det i mit private hjem, er der derfor også begrænsede pladser. Så føler du dig kaldet til at deltage, vil jeg anbefale dig at reagere hurtigt. Du er altid velkommen til at skrive til mig, hvis du har spørgsmål: Nellenoell@gmail.com

OBS: Jeg har en kat, hvis du skulle være allergisk <3

Kærligst

N

For flere tips og hverdagsglimt kan du følge mig på Instagram, samt min Facebook-side som jeg opdaterer jævnligt.

Guide ved en flyaflysning

flyaflysning aflyst fly airhelp

Som i ved, rejser jeg en del. Faktisk så snart jeg kan komme til det – elsker at rejse. Hver gang jeg er afsted, observere jeg ikke kun et nyt land, men også et nyt sted indeni mig.

Dog, er det ikke alle rejser der er gået lige godt. Sidste år var jeg i Berlin, hvor vores fly blev aflyst, netop som vi sad i lufthavnen. Klar til afgang. Dengang gik  jeg fuldstændig i panik, anede ikke hvad mine rettigheder var i forhold til tilbagebetaling af flybiletter, hvor jeg skulle overnatte eller hvem jeg skulle kontakt i denne process. Det samme er netop sket for en af mine veninder, hvorfor jeg tænkte at det nok ville være kærkommen med en guide over de ting du skal være opmærksom på. Da jeg ved at mange rejser over jul og nytår.

 

Guide over de ting du skal vide ved en flyaflysning:  

Som dansk flypassager er det vigtigt, at du kender dine rettigheder. Ifølge den europæiske forordning EF 261 er der nemlig mere end 6,4 millioner derude, der er erstatningsberettigede – og du kan være en af dem! Disse love er nemlig med til at afgøre kompensation ved aflyst fly,og du kan være dækket for aflyste fly så langt tilbage som 10 år alt efter omstændighederne.

Hvordan beviser man sit erstatningskrav?

 

Selvom du har ret til erstatning fra flyselskabet, er det ikke bare noget, de giver til dig automatisk. De vil selvfølgelig helst undgå at skulle punge ud til alle flyets passagerer. På den måde kan man sige, at bevisbyrden pålægges dig, hvis du gerne vil forlange flykompensation.

 

Her er der nogle bestemte ting, du bør notere, så du er i stand til at opbygge en stærk sag og øge din chance for at få helt op til 600 euro i flyerstatning. Det gælder både ved flyaflysning i EU, flyaflysning i USA, men også internationale flyvninger.

 

Boardingpas og rejsedokumenter:Det siger næsten sig selv, at du bliver nødt til at kunne bevise, at du var med på rejsen. Du skal derfor kunne fremvise et boardingkort eller en anden form for rejsedokument med bookingnummer.

Læs også: Tips til Berlin for veganere

Gem bevis på ekstra omkostninger:Sammen med rejsedokumentation kan det vær en god idé at gemme bevis på andre udgifter. Hvis du har haft ekstra omkostninger som direkte forbindelse af deres aflyste fly, så vil det styrke din sag om flyerstatning. Indsaml så mange skriftlige beviser, som du kan finde.

 

Bed personalet om en forklaring:Det er godt at kunne bevise, at du har talt med personalet, da flyaflysningen fandt sted. Du bør ikke lade dig spise af med vage begrundelser som ”problemer med general flysikkerhed” eller andet i samme dur. Grunden til forsinkelsen er nemlig uhyre vigtig, når der skal afgøres, om du kan få erstatning eller ej. Nedskriv så mange detaljer som overhovedet muligt.

 

Anmod om rejse til destination med alternativt fly:Tjek, om du er i stand til at få erstattet din flyrejse, så du kan komme frem til den planlagte destination med et andet fly.

 

Det kan også være en god idé at skrive sig bag øret, at flyrejser med stop i den Europæiske Union har ekstra rettigheder, hvilket muligvis kan betyde mere kompensation.

 

Hvordan gør jeg krav på mine penge?

 

Et erstatningskrav indsendes til og afgøres af domstolen i det land, hvor flyselskabet holder til. Dette kan selvfølgelig godt være en længere procedurer, og flyselskabet vil gå forholdsvis langt for ikke at skulle betaling en eneste krone tilbage.

 

Hvis du mener, at processen vil være stressende for dig, har du stadig mulighed for at række ud til tjenester som AirHelp. De har hjulpet massere af danske flypassagerer og intet mindre 16 millioner personer med deres kompensationskrav. Bedst af alt: Det er gratis. De kan hurtigt og nemt rådgive dig via deres kundeservice på telefon eller livechat,  og deres juridiske team kan svare på dine spørgsmål. Hvis de vurderer, at du har en god sag, betaler du kun et mindre gebyr, hvis de vinder for dig i retten. Derfor er det helt risikofrit fra din side.

Jeg har brugt dem og kan virkelig anbefale dig at gøre det samme, skulle det blive nødvendigt. Håber denne guide kan hjælpe dig på vej.

 

Kærligst

N

 

For flere tips og hverdagsglimt kan du følge mig på Instagram, samt min Facebook-side som jeg opdaterer jævnligt.

DIY rengøringstricks

DIY rengøring naturlig rengøring

Du vil nok blive overrasket over, hvor langt du kan komme med en halv citron, eddike og bagepulver, når du skal gøre rent. Her får du lidt tricks til naturlig, bæredygtig og nem rengøring!

 

Er dit afløb stoppet? Så er det bare med at drysse bagepulver over og ned i det fra overfladen. Herefter hælder du husholdningseddike over (altså det der også kaldes lageret eddike). Miksturen vil boble op og løsne skidt, og efter ca. 10-15 minutter kan du hælde kogende eller blot varmt vand igennem. Pas på hvis du har plasticrør, så er det nok bedst med blot varmt vand.

 

Trænger badeværelset til en tur? Overflader kan renses med en halv citron. Kom eventuelt lidt vand på en klud, tør dine overflader og brug herefter den halve citron til at løsne skidt og kalk. Works like a charm! Pas dog på med marmor og granitplader, da visse naturmaterialer er porøse og i værste tilfælde kan blive misfarvet.

 

Generelt er eddike en super ingrediens til rengøring, og du kan lave din egen alt-i-en rens med en sprayflaske halvt fyldt med eddike og halvt vand. Kom nogle dråber af din favorit æteriske olie i, og så har du både en velduftende og effektiv rens til vindueskarme, håndvasken, ovnen eller hvad der nu trænger til en omgang. Pas igen på med marmor og granit.

 

Du kan også lave din egen luftfrisker med en sprayflakse fyldt op med vand og igen æteriske olier. Lav en spray til badeværelset og til stuen/soveværelset med forskellige dufte. Badeværelset kunne måske få mandarin for den opfriskende duft, stuen bergamotte for den opløftende duft og soveværelset lavendel for den afslappende virkning.

 

Det er egentlig ikke så svært at være sin egen kemiker, så længe man har google og en portion fornuft med sig. DIY rengøring er desuden billigt, og det kræver kun få ingredienser, som du højst sandsynligt har. Der er massevis af forskellige ’opskrifter’ på det store internet, så hvis det appellerer til dig, kan du lave dit helt eget og minimalistiske udvalg af rengøringsmidler.

Kærligst

N

For flere tips og hverdagsglimt kan du følge mig på Instagram, samt min Facebook-side som jeg opdaterer jævnligt.

Lær at være ligeglad

 

 

De fleste kender efterhånden begrebet FOMO – fear of missing out. Og der er da også en bølge af JOMO – joy of missing out. Men måske det bedste egentlig ville være at lære kunsten: I don’t care.

 

”Hvis man er ligeglad, er man aldrig glad”. Det er ikke nødvendigvis rigtigt. Jo, du skal måske tage stilling, når nogen direkte spørger dig om noget, men hvis du skal tage stilling til alt, der sker omkring dig, så bliver det alligevel en mundfuld for følelsesbarometeret. Der er tons af begivenheder, festivaller her over sommeren, sikkert også fester og udendørs arrangementer. Men du kan jo ikke det hele, og det skal du heller ikke.

 

Kender du ikke følelsen fredag efter arbejde? Du er blevet inviteret med ud, men du vil helst sumpe i sofaen. Men det nager dig alligevel lidt. For du går glip af samtaler, du holder ikke dit ’netværk’ ved lige osv. Men helt ærligt? Drop det, være ligeglad. Folk kan alligevel ikke huske, hvad der bliver snakket om, og de glemmer måske helt, hvem der egentlig var med, når det kommer til stykket.

 

Det er måske lidt hårdt sagt, men mennesker går mest op i sig selv. Det gør jeg, og det gør du. Og sådan skal det også være – du har din krop og dit sind at tage dig af, og jeg har omvendt mit at deale med. Men se det som en trøst. Det gør faktisk ikke nogen forskel for andre end dig selv, om du tager med ud eller ej.

 

Selvfølgelig er der begivenheder, hvor din tilstedeværelse er vigtig for andre mennesker, og heldigvis for det. Din bedste venindes bryllup for eksempel.

 

Men for at runde den af, så er det altså vigtigt at lære, at ’ligeglad’ nogle gange gør dig mest glad. Vi lever også i et samfund, hvor vi bombarderes med informationer, og alle har hele tiden en mening. Du behøver ikke tage stilling, bare fordi du tror, at andre forventer det. Prøv at sig: ”det har jeg ingen holdning til”. Det er vildt befriende.

Kærligst

N

For flere tips og hverdagsglimt kan du følge mig på Instagram, samt min Facebook-side som jeg opdaterer jævnligt.

Tag dig en ’reset day’

nelle noell reset

Det har lige været sommerferie for rigtig mange af os, og nu kalder hverdagen for alvor igen. Og selvom du har slappet af og forhåbentlig fået ladet nogle batterier op henover din ferie, har du måske alligevel brug for lige at rive en sidste dag ud af kalenderen – en ’reset’ dag.

 

Det er faktisk ret hårdt at starte op igen, når man lige har været nede i gear. Du kender sikkert følelsen af at have brug for ferie, lige når du er kommet hjem fra ferie. Dét, du har brug for, er en dag, hvor du får styr på livet. Vil du gerne lige gøre køleskabet rent? Trænger neglene til lidt kærlighed? Hvornår har du egentlig afkalket køkkenmaskinerne sidst? Alle de her små ting hober sig op, og de er rare at have ude af verden, inden hverdagen for alvor ruller igen.

 

På din ’reset dag’ laver du altså en liste over alle dine hængepartier, og så står du ellers bare tidligt op og kommer i sving. Det er ikke den overfladiske rengøring eller andet, der skal ordnes – det er alle de ting, som du altid føler, at du halter bagefter med. Det kan også være en ordentlig oprydning i garderoben, hvorefter du tager billeder og sætter til salg på trendsales. Det kan være mange ting – det vigtigste er, at det er noget, som du har tænkt over, at du skulle have gjort.

 

Hvis du har fuldstændigt styr på hjemmet, kan du også dedikere dagen til dig selv – fodbad, en god bog, måske en ansigtsbehandling? Dagen handler i bund og grund om, at du skal føle dig klar igen. Klar til skole/arbejde, madlavning, træning, dagligdagen generelt. Du skal indstille dig mentalt på, at du har ting, som du skal på bestemte tidspunkter, og det kan faktisk kræve en dedikeret indsats, hvis du lige har levet på en sommersky, hvor du spiste, når du var sulten og gik i seng, når du var træt.

 

Det er okay, at det føles hårdt at komme i gang igen, for det er det! <3

Kærligst

N

For flere tips og hverdagsglimt kan du følge mig på Instagram, samt min Facebook-side som jeg opdaterer jævnligt.